Završio 20. PUF: Nagrade Izraelcima i Francuzima

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ovogodišnje, 20. izdanje PUF-a – međunarodnog kazališnog festivala završilo je sinoć tradicionalnom objavom nagrada Kazališnog neba PUF-a ispred festivalskog kluba Monte Paradiso u Rojcu koje su ove godine osvojile kazališne skupine iz Francuske i Izraela.

O nagradama je odlučivao tročlani žiri u sastavu: Nebojša Borojević, Vlatka Kolarović i Bojana Ćustić Juraga. Žiri je nagradu Kaplja dodijelio Navi Frenkel i Nevu Romanu iz Izraela za predstavu "Odlaziti", nagradu Vjetar osvojila je francuska skupina AMCB – Adrien M/Claire B Company za predstavu "Prolazan", dok je nagrada Oblak pripala izraelskom dvojcu Niv Sheinfeld i Oren Laor za predstavu "Dvosoban stan" koja je po mišljenu mnogih bila zaista najbolja predstava 20. PUF-a.

Žiri je predložio i da se od ove godine uvede i nagrada Grom, a uručena je direktoru i voditelju festivala Branku Sušcu za umjetničko i organizacijsko postignuće, za profinjeni umjetnički izbor predstava punih 20 godina, za posvećenost kazalištu kao alternativi životu i alternativnom kazalištu kao životnom izboru. Skulpture koje simbolično predstavljaju PUF-ove nagrade izradila je pulska umjetnica Roberta Weissman Nagy, a dobitnicima ih daruje Grad Pula.

Prije dodjela nagrade na zadnjoj su večeri festivala igrale još dvije predstave: "Sjaj" Branka Potočana i Fourklora iz Slovenije na Maloj sceni Istarskog narodnog kazališta te "Alisa" Amanitas Fire Theatre Showa iz Češke na Forumu. "Sjaj" nam predstavlja svijet sto godina poslije Kafkine "Amerike" koji je nemilosrdan i više kafkijanski nego ikada prije.

Mreža koja je postavljena na samom početku scene simbolizira isprepletene probleme na koje, izgleda, ni nakon stoljeća ne nalazimo rješenja. Glumci i plesači su u predstavi ispričali priču o jačini i veličini kazališta koje unatoč mraku sadašnjice uvijek traži sjaj, a to su prikazali kroz primjer jednog glumca i njegovog životnog puta. "Sjaj" je prepun zanimljivih i upečatljivih kazališnih slika, no njihovo prolongirano trajanje je te opisne pridjeve poprilično razvodnilo. Jednako tako veliki je broj glumaca koji prolaze kroz predstavu i koji nisu dovoljno iskorišteni. Taj disbalans je najveći problem "Sjaja" koji bi mogao biti puno uspješniji kada bi se ozbiljno razmišljalo o njegovom rješenju.

"Alisa" Amanitas Fire Theatre Showa iz Češke je tipična "vatrena" ulična predstava s brojnim likovima na štulama, u zanimljivim kostimima, s vatrenim žoglerskim napravama i ostalim vragolijama. Kao što samo ime kaže priča je vatreno uprizorenje klasika Lewisa Carolla pa su se na Forumu mogli vidjeti i bijeli zec i kraljica i ostala vesela ekipa iz jedne od najčudijih priča za djecu ikad napisanih. Predstava je završila sa skupnim žongliranjem vatrom koje je privuklo najveći aplauz publike.

20. PUF ćemo pamtiti po izvrsnim nagrađenim plesnim predstavama iz Izraela koje su dokazale da jednostavne ideje, srčana izvedba i emotivna otvorenost rezultiraju iznimnim kazališnim ostvarenjima, dok nas je francuska predstava naučila da se nove tehnologije mogu izvrsno uklopiti u suvremeni kazališni izričaj, a da ne budu same sebi svrha.

U pet dana trajanja festivala igralo je sveukupno 11 predstava iz raznih zemalja, otvorene su dvije izložbe u Dnevnom boravku Rojca, dok je u festivalskom klubu u Monte Paradisu svake večeri održan glazbeni program s bendovima i DJ-evima. Ovogodišnji PUF privukao je i brojnu publiku pa se gotovo za svaku predstavu tražilo mjesto više što najbolje govori o vitalnosti festivala koji je ove godine uspješno proslavio 20. rođendan. (Boris VINCEK)


Podijeli: Facebook Twiter