Olupina zrakoplova izvučena iz medulinskog akvatorija

Izvlačenje olupine (D. ŠTIFANIĆ)
Izvlačenje olupine (D. ŠTIFANIĆ)

Danas oko 17 sati olupina zrakoplova dovučena je iz medulinskog akvatorija do mola u pomerskoj ACI marini, a iz mora je izvađena oko 19 sati. Vađenje olupine i vezivanje traka na kran dizalice osiguravala su tri ronioca. Obujam štete bio je vidljiv čim je dizalica podignula ostatke aviona, na kojem je sve, osim kotača, doslovce uništeno.

Vodanović: Akrobatski let na takvom mjestu nije dozvoljen!

Identitet dvojice muškaraca koji su smrtno stradali nakon pada akrobatskog aviona marke Zlin 9A-KAM češke proizvodnje jučer oko 15 sati u neposrednoj blizini lučice Pomer, još se uvijek utvrđuje.

Po riječima glasnogovornice istarske policije Nataše Vitasović tijela stradalih prevezena su na odjel patologije pulske Opće bolnice, a njihov identitet otkriti će se tijekom sutrašnjeg dana.

Na upit je li akrobatski let bio prijavljen i je li u tom djelu akvatorija dozvoljeno akrobatsko letenje, glavni istražitelj Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Dinko Vodanović, koji je jučer stigao u Pulu, veli da mu je kolega istražitelj u zagrebačkoj kontroli leta rekao da je let bio prijavljen kao panoramski.

- Po mom privatnom sudu i po onome što radim već 40 godina let koji se zbio u nedjelju, na tom mjestu se nije smio odvijati, osobito ako je zrakoplov radio bilo kakve akrobacije koje u tom dijelu akvatorija nije smio. Naime, za tako nešto prethodno je trebao dobiti suglasnost od kontrole leta, a za akrobatsko letenje mora se rezervirati i poseban prostor, rekao je Vodanović.

Rekonstruirat će se tijek leta

Već je neslužbeno procurila informacija da su smrtno stradali Siniša Pačić (36) koji je navodno upravljao zrakoplovom i njegov prijatelj Goran D. (34) koji se slučajno našao u tom zrakoplovu.

Glavni istražitelj Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Dinko Vodanović, došao je u Pulu nakon sastanka s zamjenicom državnog odvjetnika Mirjanom Zenzerović.

- Još vam ne možemo reći što se dogodilo i što je razlog nesreće.  Ovakvi zrakoplovi nemaju crnu kutiju, no moguće je da ima GPS pa ako ga je imao, izvaditi ćemo ga i putem kompjutora tijek leta potpuno rekonstruirati, navodi Vodanović.

Delić i Jovanović: Polijetanje s medulinskog aerodroma bilo je prema propisima

Na medulinskom aerodromu nam djelatnici Petra Delić i Elvis Jovanović kažu da je slijetanje iz Zagreba i polijetanje s medulinskog aerodroma u 15.05 sati prema Premanturi bilo po propisima. Iz Zagreba su avionom došle dvije osobe, od čega Siniša Pačić i još jedan muškarac koji je ostao na terasi medulinskog aerodroma dok se s instruktorom Pačićem u avion ukrcala druga osoba.

- Vidio sam kad je avion poletio s medulinskog aerodroma prema Premanturi, skrenuo u desno i pao u more. Sve se odvilo u 2-3 sekunde u trenutku kada se avion penjao i bio otprilike na 150 ili 200 metara visine. Prije samog polijetanja s medulinskog aerodroma osobno sam čuo da se javio kontroli leta te je dobio uputu da se pri povratku javi kad je kod Medulina, što je uobičajena praksa. Sve je bilo u normalnim okvirima, ruta leta i sve ostalo je bilo u reguli, kaže Elvis Jovanović. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ, M. SARDELIN)

ČITAJTE VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA


Podijeli: Facebook Twiter