Mnogo više od dobre izvježbanosti

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U maloj dvorani Lisinski održan je koncert naših mladih glazbenih nada, violinista Marca Grazianija i violoncelista Stjepana Hausera, koji su se zagrebackoj publici predstavili vrlo zahtjevnim programom sastavljenim od Sonate za violinu i klavir br. 2 u D-duru Sergeja Prokofjeva, sonate za violoncelo i klavir u g-molu, op. 19 Sergeja Rahmanjinova, te dua za violinu i violoncelo op. 7 Zoltana Kodalyja.

Hauser, s nizom nastupa u inozemstvu koji dopuštaju dojam ostvarene cvrste medunarodne karijere, svakako je violoncelist svladane odredene tehnicke razine muziciranja koji, medutim, u svom odnosu prema glazbi pokazuje još nedostatnu zrelost. Tako je njegov nastup u sonati Rahmanjinova, uz suradnju vrlo dobre japanske pijanistice Yoko Misumi, protekao u znaku uglavnom korektno odsviranog notnog teksta, no ipak s mjestimice zamjetnom netransparentnošcu svirke i bez jasnoce logicnog fraziranja, koje bi, u prvom redu trebale svjedociti o dostatnoj koncentraciji interpreta na izvodenu glazbu.

Graziani, Hauserov vršnjak, ostavio je pak mnogo snažniji dojam. Uz sabranu i poticajnu suradnju pijanistice Julije Gubajduline pokazao je mnogo više od dobre izvježbanosti i suverenog nastupa. Prava vrijednost njegova muziciranja osjetila se u dubokom osluškivanju protoka glazbe, u stabilnosti koncepcije cijelog djela koje, poput spomenute sonate Sergeja Prokofjeva, zahtijeva od interpreta mnogo više od puke želje da se svidi publici. Pa ako bi se kljucnom rijeci Hauserova nastupa mogla smatrati egzaltacija, Grazianijevom sadržajnom muziciranju najbolje odgovara rijec koncentracija.

U zajednickom nastupu u drugom dijelu programa Graziani i Hauser izveli su Kodalyjev "Duo" kojim se predstavljaju i na upravo objavljenoj kompaktnoj ploci "Strictly Live" produkcije BJ.


Podijeli: Facebook Twiter