Glas Istre
Ponedjeljak
27.03.2017.
Pula
Vrijeme po gradovima u Istri
27.03
KOLUMNA
Makartizam a la Balcanica
Piše: Milan Rakovac
Objavljeno: 19.12.2016 | 16:20 Zadnja izmjena: 19.12.2016 | 16:20 0 komentara

I dok se po balkanskim gudurama i palankama valja tsunami urpopulizma perfierno-provincijske vrste, u odnosu na čisto fašistični populizam koji je već "trend" zapadnjačkih i istočnjačkih demokratura: opet postajemo prvaci bjelačko-kršćanke civilizacije u obrani od dva istočna grijeha; jer balkanski makartizam, osobito jasno vidljiv u krčmarskom tonu "polemika" između prvaka Hrvatske i Srbije (oko pitanja svih pitanja - tko su pravi koljači balkanski), baš balkanski makartisti, u povodu Trumpa, smišljaju kolosalnu definiciju istog makartizma.

Da je to liberalističko gušenje svih sloboda i defarmacija i denuncijacija slobodarskih pojedinaca. Što bi držalo vodu, kad našijenski re-formulatori ne bi ispustili podrobnost da je makartizam jedino i isključivo državna američka kampanja protiv komunizma i svake ljevice, kao "antiameričke djelatnosti" i ničega više. Zašto to čine? Zato što danas balkanski makartisti posvuda vide paratitoističke komunističke urotnike, altroke urota Zrinsko-Frankopanksa, ćo muoj, ozbiljna stvar za stvaranja države Hrvatske (o kojoj više drugi put!) - koju isti makartisti danas izbacuju iz hrvatskog narativa (!), jer crveni petokraki urotnici nisu samo u kostima dva-tri partizana po staračkim domovima, nego posred hrvatskih (i srbijanskih, naravno) škola, parlamenta, medija i, zapravo, posvuda!

Ali da ne bih ja tu, nepopravljivi ljevičar, možda nešto pristrano interpretirao, uzimam definiciju hrvatske leksikografije (danas, a ne u Krležino vrijeme!!!): "MAKARTIZAM, provođenje političkih istraga i progona koje je početkom 1950-ih u SAD-u pokrenuo senator Joseph Raymond McCarthy radi onemogućivanja navodne komunističke subverzije. Kao predsjednik Senatskog odbora za istraživanje antiameričke djelatnosti McCarthy je 1951. poveo antikomunističku kampanju protiv velikoga broja znanstvenika, umjetnika, pisaca, svećenika, sindikalista, diplomata i dr. Političke optužbe za pripadnost ili solidarnost s komunističkim ili drugim ljevičarskim pokretima bile su stvarane i zastrašivanjem, denuncijacijama, klevetanjem i dr.

Gotovo su sva područja javnoga života došla pod udar makartizma. Nakon političkih istraga mnogi su ostali bez zaposlenja prema kriteriju političke nepodobnosti, a iz javnih knjižnica odstranjivane su knjige nepodobnih autora. Nakon posebne istrage koju je odobrio Senat, McCarthy je javno ukoren, 1954. bio je prisiljen povući se s položaja u odboru, pa mu je politički utjecaj naglo opao. Bit makartizma opisao je A. Milller u drami The Crucible (1953; u hrv. prijevodu pod naslovom Vještice iz Salema). A. Einstein nazvao je makartizam hitlerizmom u američkoj varijanti".

Hm,'nda da da, ali znaju dobro, naročito balkanski lustratori i egzorcisti, 'ko to tamo peva u Hrvatskom leksikografskom zavodu, a? Kao što ni ne moraju dokazivati kako su Einstein i Miller ne samo Židovi nego su i iz komunističke istočne Europe i nema veze to, što su iz iste tobož Europe tobož bježali u Ameriku od kršćanksih i hrišćanskih pogroma, jer su htjeli i Ameriku načiniti komunističkom, što je narečeni McCarthy spriječio i tako održao demokratskokršćansku srž, koju će ubrizgati u rakom rastočenu kičmu Amerike prije pola stoljeća i prije četvrt stoljeća iste Istočne Europe. I bome je izliječena.

I sada je ona ama baš pravo pravcato svjetsko makartističko jezgro cijelog kršćanskog svijeta, pa i Amerike. Naročito Balkan:  evo nas sada, svih balkanskih nomenklatura od Vardara sve do Triglava, kako poput vojske sv. Jure siječemo crvene glave s crvenim petokrakama komunističkim zmajevima: tim istinskim makartistima koji su zatirali čovjeka i njegovu hrvatsku slobodu (to jest srpsku, ovisno o kutu gledanja) i htjeli bi to opet, pa zato to sve treba potrpati u logore, prihvatne, jasno, kako je Hanah Arendt u istoj Americi tumačila razliku između prihvatnih i koncentracionih logora; u prihvatne nas trpaju prijatelji, a u konclogore neprijatelji.

Evo kako danas, potkraj 2016. a ne 1946., piše Alex Koss u uglednome New Yorkeru, o dva svjetski važna ne-komunista u odnosu na temu makartizma - Thomas Mann i Theodor Adorno. Mann je s obitelji 1938. došao u Ameriku: "Ali već 1952., uvjeren da je makartizam najava američkog fašizma, opet je emigrirao... Mann je izjavio: Duhovna netolerancija, politička inkvizicija, ukidanje pravne sigurnosti, sve zbog navodnog vanrednog stanja. Tako je počelo i u Njemačkoj...  Theodor W. Adorno u svojoj knjizi "Minima moralia" iz 1951. kaže: Istina uzmiče da bi bila pošteđena, ali vlast ne samo da je potiskuje, kao u ranijim despocijama, već zadire u samu srž razlikovanja istine od laži".

E, tu smo, ma kakva istina, posrijedi je sigurnost i stabilnost Države, a za TO cijene nema i moramo ju platiti. Svi? A ne, ne svi, nego krivci koji ne prihvaćaju da je Država iznad čovjeka. Da je samo njena Istina - istinita! Svima nam treba Minima moralia.

Pošalji mailom Ispiši


Novosti
PulaIstra
CrnaKronika
Sport
Kultura
Mozaik