Vrsar: Talijani bi za aerodrom dali 10 mil. €

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Slucaj vrsarske zracne luke, cini se, dobiva imovinskopravni epilog. Ovih je dana aerodromska pista bila poprište pravnih i geometarskih nadmudrivanja ne bi li se utvrdilo vlasništvo nad zemljištem na kojem je sagradena.

Kao što smo vec pisali, aerodrom je sagraden uglavnom na privatnim i opcinskim parcelama koje su predmet sudskih sporova vec više od desetljeca. Sagraden je koncem 70-ih godina prošlog stoljeca uz desnu stranu Limskog kanala na ondašnjem državnom zemljištu.

Opcina Porec je tijekom 80-ih godina denacionalizirala to zemljište i vratila ga pravim vlasnicima, obiteljima Šegando, Božic i Miladinovic. Nasljednici Vrsarana Ema Šeganda žive u Francuskoj, dok Marija Šegando živi u Puli. Uz njih vlasnik dijela zemljišta je i Ana Božic, supruga pokojnog Antona Božica, koja je svoje parcele dala kceri, ciji suprug Ivan Trošt ima maslinik.

Obitelj Božic od 1982. pokušava na sudu dokazati pravo na svoje zemljište, o cemu smo vec pisali. Vlasnik oko dvije tisuce metara je i Rajko Tomašic iz tvrtke North Adria aviation, koncesionar aerodroma.

Cijeli taj posao oko izgradnje aerodroma pocela je turisticka tvrtka Anita koju je sada preuzela Adris grupa. Problemi su nastali kada su vlasnici zemljišta na kojem je pista i onoga oko nje pokušali pravno stupiti u posjed svoje zemlje te ograditi svoja imanja. Tvrtka North Adria aviation koja i danas gospodari aerodromom nije isplatila niti kune naknade za korištenje zemljišta vlasnicima parcela, a doznajemo da joj koncem prosinca istjece koncesija za obavljanje te djelatnosti.

Vlasnici parcela su jednoglasno zauzeli stav da im se zemljište mora obeštetiti.

"Vrijeme istjece i sad je došlo do grla. Koncesionar odlazi, Opcina Vrsar se pravi mutava i mi ne znamo što uciniti. Ovo je naša zemlja i krajnje je vrijeme da se nešto ucini. Složili smo se da prodamo dio zemljišta koji ide na pistu jer je svima u interesu da taj aerodrom ostane tu gdje je. Uskoro krecu bageri na pistu iskopati rupe za ogradu, pa neka onda slijecu na rivu ili na Ipsilon", kaže Ivan Trošt.

Nerješiv problem

"Vec 15 godina pokušavamo dogovoriti najprije s Gradom Porecom, a potom s Opcinom Vrsar da se taj naš problem riješi. Unazad nekoliko godina ponudili smo Opcini Vrsar nagodbu kojom tražimo da Opcina otkupi naš dio zemljišta ili da nam ustupi drugo zemljište slicne namjene.

Nikad nismo dobili odgovor na naša pitanja pa smo se odlucili na prodaju trecim osobama. Ogorceni smo na cinjenicu što ne možemo riješiti problem koji je od iznimne važnosti za cijelu državu. Aerodrom je od javnog znacaja ne samo za Vrsar, vec i za cijelu Istru.

Mislim da vodeci ljudi u Opcini Vrsar i u Maistri, kao pravnoj slijednici turistickog poduzeca Anita, nisu zainteresirani da se problem vlasništva nad zemljištem vrsarskog aerodroma riješi tako brzo. U suradnji s prijateljem Nikolom Japundžicem iz Pule našli smo ozbiljne partnere u Italiji koji su zainteresirani za kupnju cijelog aerodroma i okolnog zemljišta.

Ljetos su bili u obilasku aerodroma i sve ukazuje na to da smo na dobrom putu da se posao realizira. Iz pouzdanih izvora sam saznao da koncesionar Rajko Tomašic do konca prosinca gubi dozvolu za djelatnost te ce se uslijed toga aerodrom zatvoriti.

Zamislite apsurd kojeg nema nigdje na svijetu: policija i carina imaju svoje kucice na našem zemljištu za što nisu platili niti kune najma. Zar je moguce da policija i carina bespravno borave na tudem zemljištu? Upravo zbog toga smo odlucili sami stati na kraj tom bezakonju te cemo ograditi naše zemljište žicom i na njemu posaditi masline kao nekad", kaže Miodrag Stefanovic, cija punica Marija Šegando posjeduje 2.066 kvadrata piste i suvlasnica je ukupnih 20.066 kvadrata zemljišta oko aerodroma.

Japundžic: Ozbiljni biznismeni
Fažanski ugostitelj Nikola Japundžic kaže da su partneri iz Italije ozbiljni biznismeni koji žele investirati u Istru.

"Za mog višegodišnjeg rada u Italiji upoznao sam te ljude koji su zainteresirani za kupnju aerodroma u Vrsaru. Radi se o industrijalcima iz Verone koji žele ostati anonimni dok se posao ne realizira. Njihov je predstavnik geometar Roberto Innocenti iz Verone koji je vec nekoliko puta bio u Fažani i u Vrsaru. Razgovori su se vodili s predstavnicima vlasnika zemljišta, odvjetnikom Milenkom Ilicem koji je Talijane upoznao s problematikom.

To su ozbiljni investitori koji su samo u vrsarski aerodrom spremni investirati više od 10 milijuna eura. Njihova je intencija investirati i u nekretnine koje su nekoc bile u vlasništvu MORH-a, a sada su napuštene. U prvom planu odnosi se to na nekretnine u Puli i u Fažani. No, o tome još ne žele javno govoriti dok Vlada RH ne objavi tocne podatke o neperspektivnim objektima MORH-a za razdoblje do 2015. godine", kaže Japundžic.

Što o svemu tome kažu u Opcini Vrsar, pitali smo nacelnika Franka Štifanica. Po njegovim rijecima, stvar je zapela u imovinskopravnim odnosima vlasnika kojih ima mnogo pa je stoga i problem vlasništva vrlo složen.

"Opcina Vrsar nema tog novca kojim može otkupiti zemljište od vlasnika. Mi smo nudili zamjensko poljoprivredno zemljište, no vlasnici nisu bili zainteresirani. Unatoc tome Opcina ce i dalje ciniti sve da se taj problem riješi, samim time što je Opcina vecinski vlasnik piste", rekao nam je medu ostalim Štifanic.

Gradili bi turisticka naselja oko Vrsara, Pule i Fažane

"U razgovoru s prijateljima iz Pule doznali smo da vlasnici zemljišta na kojem je sagraden aerodrom prodaju svoj udio, što nam se cinilo interesantno", izjavio je za Glas Istre Roberto Innocenti, predstavnik zasad nepoznatih investitora iz Italije.

"Više puta smo bili u Istri i vidjeli smo da ima još lokacija na kojima bismo mogli graditi nešto poput turistickog naselja u mjestu Caorle pored Venecije. Slicno bi gradili kod Vrsara, Fažane i Pule. Znamo da ima mnogo napuštenih objekata u vlasništvu vojske koja ce se davati u zakup ili ce se prodavati pa smo ozbiljno krenuli u sve projekte medu kojima je i vrsarski aerodrom.

Ondje postoji prepreka a to je da vlasnici zemljišta nisu vlasnici aerodroma. Njih ima mnogo pa sa svakim moramo pregovarati što iziskuje puno vremena i truda. Partneri našeg geodetskog studija su ozbiljni industrijalci iz Verone, Bergama i Bologne i uglavnom se bave nekretninama i proizvodnjom namještaja. Istra je vrlo privlacna destinacija za investitore iz Italije", kaže je Innocenti. (Cristian Bruno GALIC)

PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. OPŠIRNIJE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE OD SUBOTE.


Podijeli: Facebook Twiter