INVESTICIJA VRIJEDNA 1,2 MILIJARDE KUNA

KRENULI RADOVI NA PROŠIRENJU ISTARSKOG IPSILONA: Za tri godine gotovo 28 kilometara nove autoceste od Rogovića do Tunela Učka



Danas je na Istarskom ipsilonu - čvor Rogovići, svečano obilježen nastavak radova na izgradnji Istarskog ipsilona faze 2B1 (Rogovići - Tunel Učka). Pored brojnih uzvanika, otvorenju su nazočili predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar gospodarstva Darko Horvat, potpredsjednik Vlade Predrag Štromar, veleposlanica Francuske, istarski župan Valter Flego i brojni saborski zastupnici.

Cijela investicija, kojom će se dovršiti izgradnja faze 2B1, odnosno punog profila na dionici Pazin - Tunel Učka, u duljini 28 kilometara, vrijedna je 1,2 milijarde kuna. Radovi će uključivati izgradnju 11 novih vijadukata, 14 novih podvožnjaka, izgradnju tri nova nadvožnjaka, izgradnju brojnih potpornih zidova i ostalih pomoćnih građevina, a radovi bi trebali biti završeni u naredne tri godine.

Generalni direktor Bina-Istre Dario Silić rekao je da je ovo veliki dan za Bina-Istru i sve korisnike autoceste.

- Ovaj projekt će doprinijeti da mladi ostanu i rade u Istri sljedeće tri godine, i svakako će pomoći građevinskom sektoru budući da će preko 90 posto radova izvoditi hrvatske građevinske kompanije. Moram naglasiti da Bina-Istra neće stati s razvojem projekta, ostaje nam razvoj i faze 2B2 (posebice druga cijev Tunela Učka i dionice do Matulja) i dat ćemo sve od sebe u suradnji s Ministarstvom prometa, da po završetku ove dionice nastavimo i završimo Istarski ipsilon u punom profilu, kako je i predviđeno faznom gradnjom iz ugovora o koncesiji, rekao je Silić.

- Dovršetak ove cestovne infrastrukture s punim profilom znatno će doprinijeti gospodarskom razvoju i turizmu Istre, i bolje povezati Istru s ostatkom cestovne mreže i autocestama u Republici Hrvatskoj. Vjerujemo da ćemo u sljedećim fazama zaokružiti ovaj projekt i završiti drugu cijev Tunela Učke i dionicu do Matulja. Drago mi je da smo u Puli, kao najvažniju točku na sjednici Vlade imali izgradnju ove 28 kilometara duge dionice. Cijeli ovaj projekt predstavlja jedan od najboljih oblika javno-privatnog partnerstva, a ujedno je i dokaz da hrvatska Vlada ulaže u prometnu infrastrukturu. Bouygues je u Francuskoj građevinski gigant i za nas je dobro da imamo tako važnog partnera, rekao je na svečanosti otvaranja premijer Andrej Plenković.

- Poseban je ovo dan za Istru i Hrvatsku, a moram reći i za mene osobno, koji dolazim iz ovih krajeva. Godinama smo slušali o potrebi nastavka izgradnje Istarskog ipsilona, i neke prošle Vlade su to pokušavale pokrenuti, no nisu uspjele. Zato ova Vlada na čelu s predsjednikom Andrejom Plenkovićem, znajući koliko je ovaj projekt važan za Istru, na listu prometnih projekata stavila upravo prioritetnu izgradnju Istarskog ipsilona. Za tri će godine Istra biti povezana s ostatkom Hrvatske kvalitetnom cestovnom mrežom koja će biti brza i znatno sigurnija. Očekuje se da će ulaganje u 2B1 fazu utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto za vrijeme trajanja gradnje. Na kraju, sve izgrađeno ostat će u vlasništvu Republike Hrvatske, baš kao što je to učinjeno i sa dionicama autocesta, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Istarski župan Valter Flego istaknuo je da je ovo "veliki dan za Istarsku županiju, na ovaj događaj jako dugo čekalo".

- Nažalost, proteklih smo godina svjedočili crnim statistikama upravo na ovom dijelu Ipsilona. Sigurnost je svakako najvažnija za naše građane, ali i za naše goste. Izgradnjom ove dionice povećat ćemo konkuretnost našeg turizma, i atraktivnost destinacije jer je Istra pretežito auto-destinacija. U budućnosti očekujemo spajanje Ipsilona s Matuljima, probijanje druge cijevi Tunela Učka, kao i dupliranje vijadukta Mirna i Limska draga, poručio je istarski župan Flego. (D. BAŠIĆ PALKOVIĆ, snimio M. MIJOŠEK)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater