Pijani Habuš nije smanjio prednost SDP-a

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Službena izborna kampanja nimalo nije utjecala na raspoloženje hrvatskih biraca. Tjedan dana prije parlamentarnih izbora potpora glavnim suprotstavljenim politickim opcijama, Kukuriku koaliciji i HDZ-u, identicna je onoj prije mjesec dana, pa je tako cetverostranacka grupacija predvodena Zoranom Milanovicem u vrlo uvjerljivom vodstvu.

Dakle, posve je izvjesno da ce on biti novi, deseti hrvatski premijer i da HDZ nakon osam godina na vlasti odlazi u oporbu. To je temeljni zakljucak redovitog istraživanja što ga za Novu TV radi agencija Ipsos Puls. Prakticno je nemoguce da se u preostalih sedam dana kampanje dogodi veliki preokret.

Za Kukuriku koaliciju izjasnilo se 37,5 posto anketiranih, dok HDZ trenutacno podržava samo 19 posto biraca. U isto vrijeme prije zadnjih parlamentarnih izbora 2007. HDZ i SDP bili su poravnati u Pulsovom istraživanju, a naposljetku je Ivo Sanader "na mišice" odnio tijesnu pobjedu i zaradio svoj drugi premijerski mandat. Tada su u SDP-u bili uvjereni da ce poraziti HDZ, o cemu se nisu ustrucavali niti javno govoriti, ali pouceni tim iskustvom danas cvrsto na zemlji reagiraju i na ovako povoljnu anketu.

Umrtvljivanje kampanje

- Ništa nije gotovo, nema opuštanja, zadaca nam je 4. prosinca izvuci na birališta što više biraca, bio je jucer krajnje suzdržan visoki dužnosnik SDP-a.

Premda rejting oporbenog saveza nije porastao, cini se da im se isplatilo što su odlucili voditi nekonfliktnu kampanju, s vrlo malo teških rijeci prema HDZ-u kako ne bi motivirali njihove birace. Milanovic je išao na potpuno umrtvljivanje kampanje, ona zbog toga nije imala preveliki odjek u medijima, pa zato Kukuriku koaliciji nije naštetio niti slucaj alkoholiziranog varaždinskog gradonacelnika Goran Habuša ili pak pokoji išcašeni istup nekog od celnih ljudi saveza.

- Lako je bilo Milanovicu mirno prolaziti kroz kampanju kad mu je Mladen Bajic odradio sav posao, procjenjuje clan HDZ-ovog predsjedništva aludirajuci na istragu što ju je DORH nedavno pokrenuo protiv njegove stranke. Ali, ima onih u HDZ-u koji smatraju da su ipak mogli biti konkurentniji da su imali bolju kampanju.

- Odjednom je zakljuceno da ništa što je radio Sanader ne valja i u kampanji se zato nismo koristili nekim našim oprobanim metodama za animiranje biraca. Spotovi i plakati vrlo su nam loši, organizacija na terenu ocajna. Jednostavno je nevjerojatno da nam je u Rijeci na skupu bilo tek dvjestotinjak ljudi, iako u tom gradu HDZ ima oko dvije tisuce clanova, analizirao je tijek kampanje naš sugovornik iz vrha HDZ-a.

Druge optimizam ipak nije potpuno napustio i hrabre se da se zadnjih dana primjecuje odredeno poboljšanje raspoloženja biraca kad je o HDZ-u rijec.

- Kao da u finišu gradani pocinju bolje reagirati prema nama. Naravno, tjedan dana do izbora jako je malo, rekao nam je jedan ugledni HDZ-ovac koji je svaki dan od jutra do mraka u izbornom pogonu.

Problem liderstva

Za Jadranku Kosor dodatno negativan element ankete je podatak da je njezin osobni rejting pao u kampanji. Milanovic je pozitivan za 48 posto ispitanika, najviše u zadnjih pola godine, a istovremeno premijerkin rejting od 22 posto najniži je šest mjeseci.

- Možemo s pravom puno toga lošeg reci o Sanaderu jer je HDZ-u nanio golemu štetu. Ali, objektivno on je bio pravi politicki lider, što, nažalost, Jadranka Kosor nije. Ona ima ambicije, medutim, nema kapacitet i nije u stanju nositi sasvim personaliziranu kampanju, što je Sanader uspijevao, usporeduje dva HDZ-ova predsjednika visokopozicionirani stranacki dužnosnik. U HDZ-u oni optimisticniji prognoziraju da ce stranka osvojiti od 45 do 50 mandata, a pesimisti su se pomirili s 39 do 45 zastupnickih mjesta.

Ni ostale stranke nisu kapitalizirale kampanju. I dalje su treci Hrvatski laburisti (6,6 posto), slijede koalicija Ljube Jurcica (4,4), HSLS (2,8), HSS (2,7), HDSSB (2,7), HSP (2,5)...


Podijeli: Facebook Twiter