HUIU: MODNO-UMJETNIČKA KOLEKCIJA ODJEĆE I DODATAKA IVE ART & DESIGN-a

HASHTAG. yourself - kao potreba, kao opomena, kao provokacija ili kao štos?


Izgleda da je galerija HUIU u Zagrebačkoj ulici jedino vividno mjesto u gradu koji nam servira novosti sa kulturne scene, kako regionalne tako i one izvan Istre. Nakon izvrsne i edukativne izložbe renomiranog grafičkog dizajnera Borisa Ljubičića, u četvrtak je priređena modna prezentacija ili svojevrsna odjevna izložba radova Ive Magdić i njezinog Ive Art& Design-a iz Ogulina. Iako je Puljane i ne samo njih, teško izvući na bilo kakav događaj jer radije u toplini doma promatraju svijet u virtuali, ipak unatoč buri izložba je privukla najhrabije i istinske ljubitelje radova ove afirmirane ogulinske dizajnerice. To je, uostalom, bio i cilj autorice, ali i tema izložbe - izvući ljude iz virtualne u pravu stvarnost. Stoga je i naziv izložbe HASHTAG. yourself, a popularni znak # (hastag), logično je, lajtmotiv njezine recentne kolekcije - kroz odjeću, jastuke, bedževe, poruke na torbama i modne fotografije koje se gledaju 3D naočalama, dobiva treća dimenzija - stvarnost. A moda je stvarna, jer u virtuali ona ne živi, zar ne?

Živi kontakt

"Ideja izložbe je Hashtag.yourself. Naime, korisnici društvenih mreža označavaju i okupljuju neke teme i pomoću # ( hastag) znaka se povezuju. U ovom slučaju ideja je taj znak preuzeti i napraviti ga u nekakvom realnom svijetu, da čovjek sam sebe označi, primjerice kroz odjeću. Ideja je da izvučem ljude ispred kompjutera iz nekakvog binarnog svijeta u 3D svijet i tu sam se igrala fotografijama gdje se gledanjem naočala dobiva treća dimenzija i realna slika odjeće koja je ovdje izložena - u realnom svijetu. Svi koji su došli na izložbu napravili su hashtag, odnosno pomakli u realni svijet i došli na druženje. Hashtagirana je i ova tema izložbe, objasnila je proces nastanka zanimljivih unikatnih nosivih modela slojevitog avangardijeg izričaja. I postupanje sa samim tekstilom za izradu odjeće je isto tako promišljeno. Za dobivanje efektnije teksture, izraženijih boja vrlo često materijal se tretira vodom, odgovarajućim bojama, japanskom tehnikom shibori. Time se dobiva novi izgled prijašnjeg materijala (nova tekstura i boja, odnosno uzorak).

Moda je umjetnost

"Radila sam odjeću za izložbu, odlučila je prezentirati statično tako da gledatelji budu dinamični i sami procjene što žele vidjeti, što dotaknuti, isprobati, vidjeti teksturu, doživjeti na malo drugačiji način, objasnila je dizajnerica s diplomom TTF-a i dvije godine likovne akademije, smjera slikarstva. "Modu gledam kroz umjetnost. Ne gradim svoj stil kroz odjeću koja je komercijalna već da se vidi da je to potpis. Uvijek gledam da je to nosivo, ne radim apstrakcije. A sama ta sinergija odjevnog komada i umjetničkog djela proizašla je u stvaranju ovog brenda. Moda je jedna od umjetnosti koja se može prikazati na svakodnevnoj bazi i mobilna je. Ona živi dok god je čovjek posjeduje, odnosno nosi na tijelu. Kroz odjeću materijaliziram ideju " objasnila je dizajnerica sa 10 godišnjim stažem čije su poklonice, poput Melite Premate iz Udruge MedulinArt došle na odjevnu izložbu u njezinoj košulji te je pritom pokazala broš koji je u sklopu jaknice efektni modni dodatak "Ljubitelj sam njezinog rada, nakita i odjeće. Čar je u neobičnost njezinih nosivih modela. Pratim je preko weba, a ovo je prilika da ih vidim i doživim uživo" objasnila je umjetnica iz MedulinArta i time u potpunosti zadovoljila cilj ove odjevne izložbe. I hasthagirala se, ono što je važno - sebe, kroz njezinu odjeću. Možda bi se i drugi trebali hashtagirati. Ovo može biti opomena, provokacija ili štos…procijenite i isprobajte. (Lara BAGAR, snimili Igor DRAŽIĆ i Lara BAGAR)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of