Poreč bilježi čak 250 tisuća noćenja više nego lani

Ilustracija iz arhive (N. L.)
Ilustracija iz arhive (N. L.)

Turistički rezultati koje je Poreč ostvario u 2017. godini zasigurno potvrđuju status grada lidera u turističkoj branši, a zbrajajući ovogodišnje rezultate Turistička zajednica s optimizmom već planira novu turističku sezonu. Prema podacima sustava eVisitor, od početka godine pa do konca rujna Poreč je ostvario nešto više od 523 tisuće dolazaka ili osam posto više nego lani u istome razdoblju, a i brojka od preko tri milijuna i 246 tisuća noćenja, odnosno devet posto više nego lani u istom razdoblju, dokaz je obaranja svih rekorda. Najviše dolazaka i noćenja ostvarili su inozemni gosti, 97 posto turističkog prometa.

Porast i domaćih gostiju

Kao i uvijek najviše turista dolazilo je iz Njemačke, ove godine čak 30 posto, a iza njih tradicionalno slijede Austrijanci, susjedi Slovenci i Talijani. Zanimljivo je da se najznačajnije povećanje bilježi s tržišta Ujedinjene Kraljevine koje je u devet mjeseci ove godine ostvarilo čak 31 posto više noćenja te zauzimaju peto mjesto po udjelu u noćenjima. Najviše noćenja ostvareno je u hotelskom smještaju, milijun i 800 tisuća, što je pet posto više u odnosu na prethodnu godinu, dok je u privatnom smještaju ostvareno skoro 767 tisuća noćenja, odnosno 17 posto više. Kampovi nose 315 tisuća noćenja, što je na razini prošlogodišnjeg rezultata. No, ne treba zaboraviti ni goste s domaćeg tržišta, koji su u promatranom razdoblju ove godine ostvarili povećanje od 24 posto u noćenjima, pozicionirajući se na osmom mjestu.

- Činjenica da smo realizirali 250 tisuća novih turističkih noćenja govori u prilog još jednoj odličnoj, vjerojatno rekordnoj turističkoj sezoni. Razloga ovakvim rezultatima ima više, a posebno bih spomenuo nekoliko najvažnijih. Uspješno su realizirane sve promotivne aktivnosti u suradnji s HTZ-om, TZIŽ-om te vlastitim kanalima promocije. Tu je dakako i sinergija privatnog i javnog sektora kao ključ uspjeha turizma i Poreča kao destinacije. Gotovo da i ne postoji značajniji turistički projekt koji nije isfinanciran upravo ovakvom suradnjom, a zahvaljujući razumijevanju i kompetentnosti privatnog sektora te infrastrukturnim ulaganjima privatnog i javnog sektora, Poreč sve više liči na destinaciju s četiri zvjezdice, kaže direktor gradskog TZ-a Nenad Velenik.

Pozicioniranje kvalitetnih sadržaja, dodaje, zasigurno su bili motivom dolazaka velikog broja gostiju, jer Poreč je, što je posebno naglasio, po njemu lider organiziranja manifestacija na istarskom poluotoku, pa i šire.

- Prema konceptu "Hrvatska 365" godišnje organiziramo 40-ak manifestacija s naglaskom na pred i posezonu te realizaciju turističkog prometa upravo u dijelu godine koji nije povezan sa suncem i morem, rekao je Velenik.

Gledajući po mjesecima, najviše noćenja ostvareno je u kolovozu, srpnju i lipnju, ali i turistički promet u siječnju bilježi značajnih 30 posto porasta u dolascima, nakon čega je slijedio blagi pad u veljači zbog pomicanja uskršnjih blagdana. U ožujku je pak ostvaren pad od 43 posto u noćenjima, dok travanj bilježi značajno povećanje od 78 posto.

Stariji turisti najbrojniji

U svibnju je bio blagi pad od šest posto, a u lipnju ponovno povećanje broja noćenja od čak 28 posto. U srpnju i kolovozu ostvareno je i povećanje od devet i četiri posto, a zbog lošeg vremena rujan je rezultirao blagim padom od jedan posto. Zanimljiv je i statistički podatak da su najbrojniji bili turisti dobne skupine od 45 do 54 godine života, slijede stariji (55-64 godine), a gosti s više od 65 godina nalaze se na četvrtom mjestu ukupno ostvarenih noćenja.

Poreč - mozaik doživljaja

- No, turizam ne čine samo brojke ostvarenih noćenja i dolazaka, već ga čine i doživljaji koje gosti nose sa sobom, čime postaju ambasadori destinacije. Fotografije doživljaja koje se šire društvenim mrežama najbolji su promotori onoga što se želi dočarati, a to je "Poreč - mozaik doživljaja", odnosno pozicioniranje kvalitetnih sadržaja, ističe Velenik. (Ivan GRGAT)


Podijeli: Facebook Twiter