Gradi se jack-up platforma za radove u Sjevernom moru

Valter Grubica s ministrom Mrsićem i predsjednikom HOK-a Ranogajcem
Valter Grubica s ministrom Mrsićem i predsjednikom HOK-a Ranogajcem

Trenutno posebno zahtjevna gradnja u Uljaniku je jack-up platforma kojom se pulsko brodogradilište želi pozicionirati na novim tržištima. Uljanik je gradi za belgijskog naručitelja iz Antwerpena, a namijenjena je radovima u Sjevernome moru.

Kako doznajemo iz službe Korporativnih komunikacije ULJANIK Grupe, riječ je o samopodiznoj platformi s vlastitim pogonom. Platforma se podiže iznad površine mora uz pomoć četiri noge visine 106,8 metara. Noge su, ovisno o tome je li platforma u plovnom ili fiksnom stanju, podignute do nivoa oplate dna ili spuštene na morsko dno. Jack-up platforma do predviđene lokacije za rad dolazi uz vlastiti pogon, nakon čega se pozicionira na finalnu lokaciju i podiže iznad vode uz pomoć nogu i jacking sustava podizanja.

Platforma je projektirana za rad po svim morima svijeta.

Nova dizalica

Za potrebe montaže sekcija nogu platforme, kao i iskrcaj segmenata brodske dizalice za istu gradnju koji su pristigli brodom iz Njemačke, dopremljena je nova Demag-Terex dizalica tvrtke Zagrebtrans, kojoj je ovo ujedno i prvi posao. Dizalica Demag-Terex, nosivosti 650 tona i maksimalne visine podizanja s produženim granama 117 metara, teži 450 tona, dok su protuutezi teški 200 tona. Dizalica leži na dvije gusjenice širine dva i dužine 11 metara. Zbog male nosivosti opremne obale na kojoj će se odlagati segmenti brodske dizalice te potrebe dizanja velikog tereta do 400 tona, obala je morala biti pojačana te je ugrađena nova armiranobetonska podloga debljine jednog metra kao podloga za smještaj dizalice.

Najzahtjevniji dio

Jack-up platforma namijenjena je radu na raznim morima, a može služiti za više namjena kao što su instalacija vjetro-turbina, transport i montaža teških tereta, smještajna platforma. Asistirat će platformama za istraživanje dna i eksploataciju nafte i plina.

Platforma je trenutno u fazi montaže i opremanja trupa na navozu. U tijeku je i montaža sekcija nogu, što je ujedno najzahtjevniji dio radova na trupu. Na čelu ovog zahtjevnog projekta je i jedna žena, inženjerka Rašeljka Žanetić Ruc. (Jasna ORLIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter