Tko nam je ukrao Grisiju?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Najstarija i najpoznatija izložba pod vedrim nebom, koja se punih pedeset godina održava u kamenitoj i pitoresknoj starogradskoj rovinjskoj ulici Grisia, za svoj je veliki jubilej doživjela prolom. I to ne onaj, koji posljednjih dana bilježi Istra i koji se odnosi na prolom oblaka, već je to bio prolom emocija posjetitelja, ali i izlagača. Naime, najčešće postavljeno pitanje tijekom druge kolovoške nedjelje bilo je - gdje su nestale slike?

Nedostajalo posjetitelja

No, osim izložaka, nedostajali su i posjetitelji pa je dojučerašnji veliki likovni hepening na vrhu ulice (koji je ove godine i doslovno stao na vrhu iste, a ne kako je to bivalo do sada kada se nastavljao u dvorištu crkve svete Eufemije i "prelazio na susjedne uličice), odnosno obrnutim smjerom od Balbijevog luka i dvorištem gradske palače u kojem se inače natiskuju autori i izlagači, jučer tek bio "okupiran" biciklima. Grisija je dakle, po mom sudu, ali komentarima koji su "zujali" sa svih strana bila siromašna eksponatima i ničim, pa čak ni onom gužvom i interesom koja ona inače budi kod posjetitelja, nije odavala da se nešto posebno, drugačije i jedinstveno događa u Rovinju.

"Netko je ukrao Grisiu"- o tom pitanju, vjerujem netko će drugi tijekom sljedećih dana imati vremena razmišljati.

Da li je krađa dobro odabrana riječ, u kontekstu kada Muzej grada koji sve ove godine uspješno organizira ovu veliku izložbu i kada ovogodišnja Grisia bilježi 90 izlagača, od kojih 27 akademskih umjetnika, deset studenata likovnih akademija, 42 samouka umjetnika i desetak djece najbolje "pogođena", ne znam. No, činjenica je da se "zad kantuna" nerijetko mogla čuti i riječ - bojkot, za koju ni nakon više propitivanja nisam mogla utvrditi tko koga i zašto bojkotira.

O umjetnosti se ne raspravlja

Naime, više je verzija. Akademski umjetnici i slikari bojkotiraju druge izlagače, a ti "drugi" opet u to se uvjerih i sama bojkotiraju Grisiju, jer su svojom robom (koja nije bila ni slika ni skulptura ni instalacija) još od lani zamoljeni da se povuku u gabarite svoje trgovine i izložbena mjesta - zidove i škurnice ostave slobodnim za umjetnine. Također, mnogi su prostori bili "rezervirani" no ostali su bez izložaka. Rezultat svega ove je godine bila poluprazna Grisia. I to u svakom pogledu.

No, s druge strane ocjenjivački je sud u sastavu Marijana Paula Ferenčić, Paolo Toffolutti i Vanja Babić, redom povjesničari umjetnosti zadovoljna viđenim. Dapače, opća je konstatacija da su izložene slike kvalitetom jače i bolje od prošlogodišnje. Isti je ocjenjivački sud, nakon pregleda izloženih djela odlučio da prva nagrada (4.500 kuna i pršut) pripadne akademskom kiparu iz Rovinja Aleksandru Garbinu. Drugo mjesto (4.500 i sir) pripalo je Anji Leko, a treće (4.500 kuna) Vidi Meić, studenticama likovne akademije. Što se tiče sponzorskih nagrada, u iznosu od 4.500 tisuće kune i koje su dodijelile tvrtke Maistra iz Rovinja, odnosno Euroflex iz Rovinjskog Sela, njima su se ovjenčali umjetnici Branko Kolarić i Tomislav Brajnović. (Napisala i snimila Nina ORLOVIĆ RADIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD PONEDJELJKA


Podijeli: Facebook Twiter