IZ HRVATSKOG AUDIOVIZUALNOG CENTRA

"Bosonogi car" snimat će se na Brijunima


Hrvatsko audiovizualno vijeće donijelo je na svojoj 91. sjednici odluke o raspodjeli sredstava prema Javnom pozivu za dodjelu sredstava za filmske koprodukcije s manjinskim hrvatskim udjelom te za poticanje komplementarnih djelatnosti.

Na Javni poziv za poticanje audiovizualnih djelatnosti i stvaralaštva za koprodukcije s manjinskim hrvatskim udjelom, pristiglo je 27 prijava, a za sufinanciranje je predloženo njih tri, u ukupnom iznosu od 2.025.000 kuna, izvijestio je Hrvatski audiovizualni centar. To su dugometražni filmovi "Bosonogi car" Petera Brosensa i Jessice Woodworth i "Budimo iskreni" Metoda Peveca s po 750 tisuća kuna te "Sin" Ines Tanović (525 tisuća).

Potencijal za strane festivale

Marko Njegić, umjetnički savjetnik za filmske koprodukcije s manjinskim hrvatskim udjelom ustvrdio je u obrazloženju kako su filmovi odabrani temeljem potencijala za strane festivale i kinodistribuciju, odnosno da podižu koprodukcijski ugled hrvatske kinematografije i istovremeno zadovoljavaju kakvoćom scenarija i izloženom vizijom budućeg filma.

"Bosonogi car", kojemu je hrvatski producent Propeler Film, svojevrsni je nastavak festivalskog hita kojeg također potpisuje isti redateljski duo, zapaženog filma "Kralj Belgijanaca", također komedija, s apsurdnim i satiričnim humorom, ponajprije u političkom smislu. Njegić smatra da je repriza uspjeha "Kralja Belgijanaca" moguća s obzirom da autori opet nišane na premijeru u Veneciji 2019., a za uloge žele neke od najrenomiranijih europskih glumačkih imena. Prilog potpori je i što se radnja jedne ovako velike i prestižne europske (ko)produkcije odvijala na Brijunima, gdje se planira snimanje.

Film "Budimo iskreni" (Interfilm) najavljena je kao crnohumorna trilerska drame sa snažnom sociokritičkom notom, "potentan složenac drame i trilera s nijansama crnog humora koje u krvavom finalu postaju i crvene".

Po riječima umjetničkog savjetnika, da to nije ponajprije samo slovenska priča koja će najviše rezonirati na domaćem tlu, tek onda u regiji ili šire, potvrđuje podatak kako je Eurimages odobrio Pevecovu projektu sredstva za sufinanciranje u iznosu od dvjesto tisuća eura, odnosno angažman najveće slovenske zvijezde Katarine Čas (Scorseseov "Vuk s Wall Streeta", "Danny Collins") kao predvodnice glumačke ekipe.

Kao i u njenom prvijencu, radnja drugog filma Ines Tanović događa se u Sarajevu, ali je riječ o univerzalnoj priči o potrazi za identitetom jednog (auto)destruktivnog mladića. Sporedne uloge namijenjene hrvatskim glumcima, a od hrvatske ekipe navodi se i skladatelj glazbe.

Brojne manifestacije i projekti

Na poziv za poticanje komplementarnih djelatnosti u 2018. godini, pristiglo je 370 prijava, a sredstva su odobrena za 246 programa u ukupnom iznosu od 10.169.000 kuna. Za djelatnosti razvijanja audiovizualne kulture odobreno je 3.051.000 kuna za filmske festivale i druge audiovizualne manifestacije 5.417.000 kuna, za objavljivanje književnih radova u području audiovizualnih djelatnosti 367 tisuća kuna, za programe promocije i prodaje hrvatskih audiovizualnih djela 110 tisuća kuna, za programe stručnog usavršavanja 723 tisuće kuna, za proučavanje i kritičko vrednovanje audiovizualnih djelatnosti 166 tisuća te za zaštitu audiovizualne baštine uključujući kinotečnu djelatnost 335 tisuća kuna.

Umjetnički savjetnici Jaka Primorac, Mario Kikaš i Tomislav Šakić ustvrdili su kako se broj prijava ove godine nije pretjerano razlikovao od prethodnih, ali je i nadalje zamjetna pojava novih vrijednih inicijativa koje se ponajprije odnose na programe usmjerene na djecu i mlade, građane treće životne dobi te na osobe sa posebnim potrebama.

Najveća stavka i dalje su filmski festivali i audiovizualne manifestacije, a kao najvažniji nacionalni festivali značajnoga međunarodnog ugleda i podržani su Animafest Zagreb (900 tisuća kuna), Motovun Film Festival (500 tisuća), ZagrebDox (450 tisuća) i Zagreb Film Festival (450 tisuća).

Po svojoj izvrsnosti prepoznati su ponovno Vukovar Film Festival (300 tisuća), 25fps (250 tisuća), Splitski filmski festival (250 tisuća), Dani hrvatskog filma (190 tisuća), Festival mediteranskog filma u Splitu (180 tisuća), Human Rights Film Festival (170 tisuća), Subversive Film Festival (130 tisuća) te Festival tolerancije (100 tisuća). Tu su, među ostalim, festivali regionalnog i lokalnog značaja kao što su Four River Film Festival (Karlovac), Tabor Film Festival (Veliki Tabor), te Liburnia Film Festival (Opatija).

Neriješen status Hrvatskoga filmskog arhiva

Između ostalog, umjetnički savjetnici kažu kako je tijekom rada na procjenjivanju prijava, ostalo više otvorenih pitanja i izazova sustavne naravi - pitanje održivosti filmskih festivala kao najveće proračunske stavke poziva i indikatora problema u cjelogodišnjoj filmskoj infrastrukturi diljem Hrvatske, i dalje neriješen status Hrvatskoga filmskog arhiva, odnosno na nepostojanje samostalne institucije Hrvatske kinoteke, nužnost strateškog intersektorskog pristupa audiovizualnom obrazovanju i filmskoj pismenosti, pitanje održivog financiranja audiovizualne djelatnosti u cjelini. Ocijenili su da bi se neka od navedenih pitanja mogla riješiti u okviru djelovanja tijela HAVC-a, dok je za druga potrebno uspostaviti aktivnu suradnju između Centra i drugih dionika, prije svega Ministarstva kulture, Ministarstva znanosti i obrazovanja te jedinica lokalne i regionalne samouprave. (Hina)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini