U ISTARSKOM NARODNOM KAZALIŠTU

Djetinjstvo viđeno očima impresionista


Na Maloj sceni Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula predstavljen je nastavni projekt studenata Odsjeka za glazbenu pedagogiju Muzičke akademije u Puli pod nazivom "Djetinjstvo viđeno očima impresionista: Claude Debussy i Božidar Kunc, skladbe iz ciklusa za mlade".

Tijekom ove akademske godine studentice četvrte godine studija glazbene pedagogije Ema Ulemek, Tena Andrijević i Elizabeta Jadan, radile su na ovom projektu čiji je cilj bio predstaviti dijelove dvaju iznimnih glasovirskih ciklusa inspiriranih svijetom djece i mladeži – Debussyjev klavirski ciklus "Dječji kutić" i ciklus "Mlado lišće" Božidara Kunca.

Namjera im je bila obilježiti 100. obljetnicu Debussyjeve smrti, 115. obljetnicu rođenja Božidara Kunca, a odabrana su upravo djela inspirirana svijetom djece i mladeži jer je uz njih vezan budući poziv studentica.

Klavirski ciklus "Dječji kutić" Debussy napisao za svoju kćer Claude-Emmu, a kratki komadi svjedoče o autorovoj sposobnosti uživljavanja u svijet igračaka, uspavanki, prirodnih pojava i slično. Ciklus "Mlado lišće" Božidar Kunc posvetio je svojoj majci. Riječ je o nizu kratkih uspomena na djetinjstvo. Unatoč naslovima koji sugeriraju jednostavnost, notni tekst obaju ciklusa ima didaktičku važnost te zahtijeva odgovarajuću izvođačku zrelost. U tom, izvođačkom dijelu studenticama su se pridružile kolegice Daniela Zgrablić i Martina Kurelić.

Veliki prinos cijelom projektu dao je i student Matija Vabec. Njegova je uloga bila montaža kratkog filma u kojem tri studentice na zabavan i duhovit način prikazuju kako se pripremaju za ispit koji je gradivom vezan uz impresionizam.

Projekt je nastao ove akademske godine kao dio kolegija "Poznavanje glazbene literature" i "Klavir", a mentorice studenticama bile su dr. Lada Duraković i umjetnička savjetnica prof. Elda Krajcar Percan. (V. B.)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater