Raznoliki sadržaji privukli brojnu publiku

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Već 19. godinu zaredom Udruga Metamedij organizira festival Media Mediterranea. Ove je godine, zbog najavljenih loših vremenskih prilika festival održan u trajanju od jednoga dana, i to u petak navečer u Titovom parku. Cilj ovoga festivala je promovirati transdisciplinarnu razmjenu između umjetnosti, javnosti, glazbe i participacije djece. Festivalski program uključuje izložbu novomedijskih umjetničkih instalacija i igara, multimedijalni kutak i radionice za djecu, audio-performanse i glazbeni program.

Instalacije

Premda je program bio sažet odnosno preoblikovan iz dva u jedan dan, sve su predviđene radionice održane, a predstavljene su i novomedijske instalacije te održana predavanja.

"Random Darknet Shopper" !Mediengruppe Bitnik prikazuje rezultat nasumične kupovine automatiziranog online bota na dubokom webu. "204_NO_CONTENT" Darka Fritza izvješće o pogrešci koja se pojavljuje u internetskoj komunikaciji postavlja u realni prostor i izrađuje ga od kaktusa i crne lave na otoku Fuerteventura i na taj način prelazi iz digitalnog u materijalno.

"Plagiat" Davora Branimira Vinczea je audiorad koji propituje razliku između plagijata i citata u suvremenoj klasičnoj glazbi koja nije imuna na informacijska smeća koje njeni autori svakodnevno gutaju na društvenim mrežama. "Away on vacation" Jonasa Lunda je instalacija koja se sastoji od umjetnikova Macbook Pro računala, HD kamere, prilagođenog softvera i internetske veze u kojem računalo samostalno stvara slike u šalje ih na Instagram dok je umjetnik na godišnjem odmoru i na taj način tematizira pitanje rada u digitalnom okruženju.

"Curtains" Nicolasa Sassoona je jednostavna kompjuterizirana animacija koja simulira dvije zavjese koje vijore na vjetru, dok je rad "If you see human then run" autora Luisa Rodil–Fernándeza zanimljiv prikaz interakcije dva UI robota za učenje jezika koji uče imenice i glagole na engleskom jeziku iz različitih izvora (BBC, The New York Times, Washington Post, "Alisa u zemlji čudesa") i generiraju nerijetko duhovite rečenice u obliku "Ako vidite (imenica) onda (glagol)". "GIF Salon" Anthonyja Antonellisa sastoji se od projekcije nekoliko GIF-ova u starim, dekorativnim okvirima koja ispipava razliku između gledanja GIF-ova na webu i u galerijama.

Dječji kutak

Publike je tijekom večeri, unatoč brojnim zbivanjima u gradu i okolici, bilo zaista puno, posebice djece koja su se s velikim zanimanjem uključila u rad radionica.

Održana su i predavanja, a mnoštvo je posjetitelja cijelo vrijeme kružilo i razgledavalo što se sve događa, nastojeći "pohvatati" konce radionica i predavanja.

Što se tiče radionica za djecu, tu je održan FabLabbing od 2D digitalizacije do 3D ispisa. Radionica je namijenjena upoznavanju s osnovama 2D digitalizacije te 3D ispisa. Polaznici radionice moći će izraditi svoj crtež ili kolaž kojeg će potom prenijeti kao otisak na tkaninu, a najbolji će rad dobiti i predmet izrađen na 3D printeru.

Djeca su s velikim zanimanjem prisustvovala tim radionicama, gledajući kako će ispasti završni proizvod.

DiA, odnosno Djeca i arhitektura Društva arhitekata Istre (DAI-SAI) imao je kao temu izradu nekoliko okvira za priču (kutija) u kojima su se od gline modelirale scenografije za prizor ljubavne igre.

Vraćajući se na samu temu, kako je navedeno u najavi "Digitalna romantika čežnja je za prošlim, nepovratnim, način tretiranja nove paradigme medija kroz prizmu starih, novih sustava kroz stare sustave, nemogućnost distanciranja od starih ideja. Jesu li možda memes otpor prema digitalnoj revoluciji stvaranjem beskrajnih permutacija apropriranog sadržaja? Prerađivanjem povijesnih stilova do razine apsurda oni postaju lišeni bilo kojeg značenja, postaju samo ljuske prijašnje ideologije, dakle, ideologija sama za sebe, na koju se može 'prikačiti' svaka druga", kako je naveo Hrvoje Hiršl.

U sklopu festivala održan je i gastronomsko glazbeni program naziva "Piknik soundtrack". Za gastronomski dio pobrinule su se Tea Bevandić i Andreja Buić iz SEK-a – solidarne ekološke kuhinje, dok su za glazbeni dio bili zaduženi Ansamble da camera/WunschBaum te Justin Case/Brian Air.

Projekt Ansamble da camera/WunschBaum čine Sakadas – Branko Škara i Anamuhr – Anamarija Škara koji su u svom setu izveli repertoar satkan od starih majstora, baroknih sonata, klasičnih i romantičnih djela, do suvremenih skladbi i jazza, te organske elektroničke glazbe. Iza dvojnog imena Justin Case/Brian Air skriva se DJ Marino koji je za ovu priliku pripremio set u kojem je spojio ambijentalni–downtempo i melankolično–romantičnu indie pop elektroniku, a sve u znaku festivalske teme. (Vanesa BEGIĆ, snimio Slaven RADOLOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter