U PULSKOM HUIU-u OTVORENA IZLOŽBA ISTAKNUTOG HRVATSKOG DIZAJNERA

Boris Ljubičić: Ovo je moj drzak odgovor mlađim kolegama


Ispričavši umjesto kurtoaznog uvodnog obraćanja tri-četiri dobra vica, istaknuti hrvatski dizajner Boris Ljubičić pokazao je osebujnost i lucidnost za sinoćnjeg otvaranja izložbe svoja 232 autorska rada u pulskim prostorijama Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika (HUIU) pod nazivom "Jednina množine - simbol, znak, logo, brend". Izložbu zajednički organiziraju sve agilniji pulski HUIU i Hrvatsko dizajnersko društvo, u čijem je zagrebačkom središtu tijekom siječnja i veljače izložba prvotno bila postavljena.

Tako je u prvom 'ozbiljnom' vicu mlad čovjek imao dva doktorata, ali mu nitko nije nudio posao. Jedan ga doveo u dvoranu punu krumpira i ponudio mu deset tisuća eura mjesečne plaće za razvrstavanje krumpira na srednje, male i velike. Ovaj radio tri-četiri mjeseci pa stao, neće više. "U čemu je problem, slaba plaća, prljav posao", pita ga poslodavac. "Ne, odgovori dvostruki doktor, teško je donositi odluku".

- Kad se napravi jedan znak, simbol, logo, brend, on počne trajati, 50 ili 100 godina; putuje kroz vrijeme. Autor uglavnom nije na njega potpisan; autor možda s njime ima neko kraće vrijeme kontakt, nekad uopće ne, a postoje radovi koji ne prolaze. Naziv ove izložbe "Jednina množine" je stoga jer je jedan element - simbol, znak, logo, brend - ovdje umnožen. Na ovim panoima imamo 232 primjera, a deset posto ili 23 rada posebno smo obradili: u vrhu je koncept, ispod toga rezultat ili dizajn, a dolje slojevitije aplikacije/primjene, s pratećim tekstom- uputstvom kolege Marka Goluba, kazao je dizajner kojeg znaju ponajviše po slavnim "kockicama" odnosno izmjeničnim kvadratima u kolorističkom kodu trobojnice.

No, Ljubičić je i autor znaka Mediteranskih igara u Splitu 1979., koji je nakon toga postao i službeni internacionalni znak te sportske manifestacije, pa loga Dubrovačkih ljetnih igara, Muzičkog biennala Zagreb, kao i vizuala za HRT, HAK, Hrvatsku turističku zajednicu, Zagrebački velesajam, ugaslu tvrtku SMS, stranku HNS, Hinu, Ministarstvo kulture, IGH-a…

- Ova je izložba, zapravo, moj drzak odgovor mlađim autorima koji se pomalo ne snalaze u tom problemu i uglavnom dosta dobre stvari rade u plakatu, opremanju knjiga i slično. Međutim, identitet je osnovni pojam i bez njega ne postojimo, istaknuo je Ljubičić, obrazlažući zašto se prihvatio 'dizajna države' i kodiranja našeg prostora.

(Zoran ANGELESKI)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater