ROVINJ

Naselje Centener, od ožujka, pod novim, jednosmjernim prometnim režimom


Od početka ožujka, stanari pet rovinjskih ulica i jednog trga u naselju Centener, lakše će disati, odnosno ulaziti ili izlaziti iz kuća i poslovnih prostora na ulicu. Odlukom Grada, a temeljem rješenja iz nove prometne studije tih će pet ulica i jedan trg - Fachinettijeva, Marulićeva, Žižina, Kumičićeva i Španjolskih boraca kao i Trg Ulika - s prvim danima ožujka, i nakon obilježavanja prometne signalizacije, iz dvosmjernih, postati jednosmjerne ulice.

Razlog promjene, kako doznajemo od voditelja komunalnih redara Elvisa Prenca, leži u prometnom kaosu i čepovima koji su se, naročito u ljetnim mjesecima, stvarali na tim ulicama. Baš se u tim ulicama nalazi velik broj kuća, stanova i apartmana koje se u turističkoj sezoni iznajmljuju, pa se u ljetnim mjesecima broj stanovnika utrostručuje, a tako i broj vlasnika automobila koji žele svog ljubimca imati na oku. Automobili se tako parkiraju na svim iole slobodnim prostorima, a najčešće na nogostupima.

Nepropisno parkiraju i stanari i turisti

- Razlog uvođenja novog prometnog režima na Centeneru je bolja funkcionalnost prometa tog dijela grada, odnosno pružanje kvalitetnije i sigurnije prometne usluge u gradu. Na osnovi projektne dokumentacije i prometne studije Savjet za sigurnost prometa grada Rovinja zajedno s Upravnim odjelom za komunalno gospodarstvo i izgradnju donijelo je novo rješenje, kojim određene ulice u naselju Centener, od početka ožujka, postaju jednosmjerne, pojasnio je voditelj gradskih redara Elvis Prenc kojeg smo pitali zašto su novu regulaciju uveli samo u tih šest ulica, te kako na novine reagiraju stanari.

- Dakle, svi smo svjesni da je za vrijeme ljetnih mjeseci potražnja za stacionarnim prometom izrazito pojačana. Nogostupe i prometnice nepropisnim parkiranjem vozila nerijetko uzurpiraju svi, kako stanari, tako i turisti koji borave kod privatnih iznajmljivača na tom prostoru. Razlog tome je što, nažalost, većina privatnih iznajmljivača nije svoje smještajne kapacitete prilagodila potrebama parkiranja "svojih" gostiju unutar parcela, već se ta ista vozila najčešće nepropisno parkiraju ispred nekretnina na javnoj površini i to pretežito na nedozvoljenim mjestima kao što su nogostupi i prometnice, čime direktno utječu na sigurnost pješaka, kao i na smanjenu prometnu protočnost unutar naselja, kaže Prenc.

- Očekujemo pozitivnu reakciju građana, jer se rješavanju gorućeg problema pristupilo studiozno i oprezno, na način da se ne učini još veći problem od postojećeg, kaže Prenc.

Ukidamo cjelodnevne servisne kartice

- Naime, prilikom rješavanja prometne problematike raspravljali smo o više varijanti. Jedno od rješenja, možda i najjednostavnije, ali i najmanje popularno, bio je represivni pristup. Ukratko, to znači non-stop angažman gradskih prometnih redara i vučne službe koja će uklanjati i naplaćivati kaznu vozačima čija su vozila parkirana duž nogostupa, odnosno sva ona koja onemogućavaju zakonom propisanu i sigurnu pješačku komunikaciju. Međutim, u slučaju naselja Centener uvidjeli smo da ima i drugo izvedivo rješenje - preregulacija prometa. Odlučili smo se za potonje, i to na način da se prometnice iz dvosmjernog režima prometovanja prereguliraju u jednosmjerne unutar kojih će se ostvariti preduvjeti za iscrtavanje uzdužnog parkirališta. Naime, ulica postaje jednosmjerna i "dobiva" parkirališni prostor kao i sigurnu pješačku komunikaciju na, sada od automobila oslobođenom, nogostupu. Time, osim bolje prometne protočnosti osiguravamo i viši stupanj sigurnosti odvijanja prometa unutar naselja Centener, objašnjava Elvis Prenc dodajući da će se time na rovinjskim ulicama dobiti stotinjak novih i sigurnih parkirališnih mjesta. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom