Istra nam je vrlo zanimljiva i ovdje imamo velike planove


Predsjednik uprave Spar Hrvatska, Helmut Fenzl boravio je proteklih dana u Istri kako bi obišao postojeće poslovnice i dogovorio suradnju s lokalnim proizvođačima. O njihovim planovima, načinu rada i širenju poslovanja, razgovarali smo u Puli.

- Početkom travnja preuzeli ste Billu Hrvatska, a prošli tjedan krenuli ste i s rebrandingom. Kako to napreduje?

- To je jako puno posla kojeg treba napraviti u kratkom vremenu. U Zagrebu smo prošli tjedan rebrandirali pet filijala. Jako puno ljudi radilo je u svakoj filijali, žestoki tempo ali smo vrlo zadovoljni kako je sve prošlo. Pripreme su bile opsežne i pomno je razrađen svaki korak tako da smo uz dobru organizaciju i suradnju, uspjeli rebranding završiti za 24 sata. Rezultati u svim trgovinama nakon rebrandinga su doista dobri.

Clever postaje S-Budget

-Ono što je bitno za kupce, jest napomenuti kako Clever proizvodi postaju S-Budget proizvodi, a Billa robnu marku zamjenjuje SPAR marka kvalitete. Ostalo nismo dirali jer smo svjesni kako kupac baš i ne pozdravlja prevelike izmjene u asortimanu. Ostale proizvođače smo ostavili i sad ćemo postepeno ujednačiti asortiman. To ima svoju prednost - Billini dobavljači imaju priliku postati Sparovi, a Sparovi dobavljači imaju prednost postati Billini. Tako da je to za jedne i druge dobit.

- Ovaj tjedan bile su na redu filijale u Puli, Poreču, Opatiji i Rijeci.

- Tako je. U ponedjeljak smo za kolege iz ove četiri poslovnice organizirali večeru dobrodošlice u hotelu Histria. To je odlična prilika da se kolege međusobno upoznaju, da upoznaju support teamove iz Spara ali i da im prezentiramo svaku fazu posla koji ih čeka.

To su četiri filijale koje nas izuzetno vesele, s obzirom na to da smo do sada u Istri i Kvarneru bili samo s pulskim Intersparom. Istra nam je vrlo zanimljiva i ovdje imamo velike planove.

-Pulski Interspar otvoren je već gotovo devet mjeseci. Kako ste za sada zadovoljni njegovim radom?

-Vrlo smo zadovoljni, ali to smo i očekivali! Iako je Interspar otvoren na kraju sezone, do sada je poslovao odlično, a sa zahuktavanjem sezone, očekujemo da će rezultati biti još bolji. Istrijani poznaju naš asortiman jer im je Italija blizu, pa smo ovdje prilagodili i asortiman većom ponudom artikala naše robne marke Despar.

- U Istri ste do sada imali samo dva Interspara. U planu je širenje. Na koja područja?

- Evo, danas već imamo jedan lijepi veliki Spar supermarket u Puli, jedan u Poreču, a očekujemo da ćemo do kraja godine otvoriti još najmanje dva Spara, u Labinu i Umagu. To su jako velike investicije. Riječ je o oko 12 milijuna eura, znači skoro 100 milijuna kuna. Njihovim otvaranjem otvorit će se i oko 90 radnih mjesta.

S prvim hipermarketom Interspar zapravo smo si postavili temelje, dali vrijeme kupcima da se dobro upoznaju s našim asortimanom, a sada je vrijeme za širenje mreže malih supermarketa.

- Dolaskom na neko novo područje, nastojite na police staviti proizvode što više lokalnih dobavljača i tako im omogućiti proširenje poslovanja. Koji su to istarski dobavljači s kojima ćete surađivati?

- Istra ima odličnu ponudu. Zbog vaše klime ali i vrijednih ljudi koji promišljeno vode svoje poslovne politike, na istarskom poluotoku doista se mogu naći biseri hrvatskih prehrambenih proizvoda. U utorak samo posjetili dva dobavljača s kojima imamo dobru suradnju, Zigante Tartufi i Pisinium. Nastojimo obići firme s kojima nas veže partnerski odnos i pobliže se upoznati s načinom na koji rade, čuti koji su im planovi i vidjeti kako im možemo pomoći i unaprijediti suradnju. Nakon obilaska pogona Zigante Tartufi u Bujama i Pisiniumu u Pazinu, moram priznati da sam ugodno iznenađen njihovim potencijalom. Obje firme imaju dugu povijest i vidi se da postoji jedan poseban odnos prema obiteljskoj tradiciji. Obje firme, između ostalog proizvode i za našu SPAR Premium robnu marku i vidim da tu ima potencijala i za nešto više.

Pogon od Zigantea je u ovom trenutku, kako smo čuli, jedan od najmodernijih, možda čak i u svijetu, a to je stvarno bilo impresivno vidjeti. Posebno sam impresioniran jer je Zigante već svjetski brand. U Livadama možete vidjeti autobuse s Kinezima i Amerikancima koji kod njega dolaze na ručak.

I u Pisiniumu smo imali srdačnu dobrodošlicu i prezentaciju te degustaciju njihovih specijaliteta, suhomesnatih proizvoda.

Uvjeren sam da ćemo ubuduće našu suradnju s njima još proširiti.

Inače, naš cilj je okupiti što više lokalnih proizvođača kada ulazimo na neko područje. Tako pomažemo i potičemo male lokalne proizvođače, koji možda nemaju količine, logistiku ali imaju odlične proizvode. S druge pak strane, mi kupcima nudimo nešto što ne mogu drugdje pronaći.

Istrijani su gurmani

-Po čemu je Interspar drugačiji od drugih trgovačkih lanaca i zašto bi trebao privući istarske kupce?

-Mi već imamo svoje kupce! U Puli i okolici, za sada a do kraja godine, nadam se i u cijeloj Istri. Već sam napomenuo, naš asortiman je poseban, drukčiji. Kada kupcima možete ponuditi 30 do 40.000 artikala, onda se ne morate bojati da ćete ih razočarati.

Odjeli svježih proizvoda, mesnica i voćarnica, su ono što prvenstveno vraća kupce. Istrijani su gurmani, znaju što je kvalitetna špeža, i zato su to dva najfrekventnija odjela i u pulskom Intersparu. Kod nas možete kupiti već hlađeno piće. I to ne samo mala pakiranja, nego primjerice čitave gajbe piva, a ono što kupac ne potroši, može vratiti.

U ribarnici imamo mogućnost prednarudžbe ribe ako vam trebaju neke veće količine, radimo plate sa sirevima i ostalim delicijama po želji kupaca, kod nas možete naručiti kolače i torte. U tom smislu pokušavamo udovoljiti željama svih naših kupaca.

(Paola Albertini)


Podijeli: Facebook Twiter