Očuvajmo humanost

Tjedan je Crvenog križa. Jasna Vekić: "Trebamo raditi na dobrim primjerima, jer ljudi su umorni od problema"

| Autor: Jelena MILOVIĆ
Svakodnevna aktivnost su i paketi pomoći s namirnicima (Snimila Jelena Milović)

Svakodnevna aktivnost su i paketi pomoći s namirnicima (Snimila Jelena Milović)


Tjedan Crvenog križa obilježava se od 8. do 15. svibnja, a u Gradskom društvu Crvenog križa Pula taj je tjedan svakodnevno u znaku više različitih aktivnosti. Pod ovogodišnjim nazivom "Očuvajmo humanost" GDCK Pula poseban je naglasak stavilo na prvu pomoć.

Ravnateljica društva Jasna Vekić ispričala nam je na koji način obilježavaju ovaj tjedan, a osim što aktivnosti donesu i poneku novinu, svake godine provodi se aktivnost "Vaš dar za pravu stvar" na nivou nacionalnog Crvenog križa te kapilarno po cijeloj Hrvatskoj pa tako i u Puli.

Akcija je to koja se odnosi na prikupljanje namirnica u trgovačkom centru, kroz donaciju građana. Naglasak ovogodišnjeg obilježavanja je na prvoj pomoći, jer to podrazumijeva i jednu od njihovih osnovnih djelatnosti.

Neizostavno, tu su i redovne aktivnosti Dana otvorenih vrata za osnovne i srednje škole, ali i sve zainteresirane građane kako bi se upoznali s djelatnošću Crvenog križa, saznali koje su to sve usluge koje pružaju, među kojima je i pomoći u kući starijim osobama.

U prostorima GDCK Pula ovih dana uče se i osnove pružanja prve pomoći, a učenici, uvjerili smo se i prilikom posjeta, slažu ovaj tjedan i pakete hrane za potrebite, što je inače svakodnevna aktivnost djelatnika.

(snimila Jelena Milović)Jasna Vekić (Snimila Jelena Milović)

Edukacija za vatrogasce

Ovog tjedna predsjednica GDCK-a Pula dr. Lorena Lazarić Stefanović provodi trening prve pomoći s tri različite, ali homogene grupe pred ljetnu sezonu.

"Ponudili smo svim našim Dobrovoljnim vatrogasnim društvima s područja bivše Puljštine, upravo onima koji su vrlo često vani, da prođu ovu edukaciju. Predavanje se odnosi i na turističke vodiče, koji imaju jako puno kontakata s ljudima, a procijenili smo da su posebno izloženi te da i oni moraju znati primijeniti defibrilator i sva tri osnovna postupka prve pomoći.

Tu su i izviđači, koji su iskazali interes. Idemo u Društveni centar Rojc i radit ćemo s njima veliku edukaciju iz prve pomoći; sve kao poklon zajednici", nabrojala nam je Vekić. Tu je i trening za interventne timove prve pomoći i edukaciju volontera, kao i za same djelatnike GDCK Pula.

"Malo smo osvježili svoje vještine, neke neizostavne postupke, poput bočnog položaja i postupka kod krvarenja. Stalno pokušavamo biti u treningu, a uključene su nam i sve gerontodomaćice koje su jako izložene ovakvim potencijalnim situacijama na terenu te nam je to iznimno važno", naglasila je Vekić. Usluge gerontodomaćica aktualizirale su se posebno zadnjih godina, zbog njihove neprocjenjive pomoći starijima.

Kad smo kod gerontodomaćica, njih je na području Pule trenutno zaposleno osam, dok istovremeno na području grada i bivše Puljštine ima preko 200 korisnika.

"Riječ je o velikoj brojci. Četiri gerontodomaćice pokrivaju Grad Pulu, a ostale četiri bivšu Puljštinu. Fali nam još ovog kadra, a potrebe itekako postoje. Ljudi su se obraćali Gradu kako bi pitali za uslugu gerontodomaćice, a ideja i jest da se odgovori na te potrebe. S ovim brojkama možemo ući u kuću jednom do dvaput tjedno, a ako je neka ekstremna situacija i hitnoća do tri puta.

Da bi kod nekoga mogao ulaziti kontinuirano tri do četiri puta tjedno, mora biti više ljudi. Naše gerontodomaćice obiđu otprilike dnevno petero ljudi. Imamo i situacije gdje ulaze tri puta mjesečno, ali važno je naglasiti kako je poanta ovog vida pomoći pružanje podrške kako bi što više ljudi bili samostalni, čim duže ostali vitalni i u svojim kućama. Ima različitih situacija pa je i pomoć tome prilagođena", opisala je Vekić.

(snimila Jelena Milović)(Snimila Jelena Milović)

Volonteri

Interes za odazivom novih volontera u GDCK Pula uvijek je ujednačen, ali ravnateljica naglašava kako su naši najstariji sugrađani oni koji ih najviše trebaju i situacija kroz pružanje usluge ovoj ranjivoj skupini je i najkritičnija.

"Vidim našu misiju upravo kroz aktivnosti s mladim ljudima. Upravo smo ponovo pokrenuli natjecanje iz prve pomoći, ponovo ćemo ići i na Fratarski na kamp, kako bi educirali mlade ljude koji su bili na natjecanjima, koji bi se dalje osposobili za aktivnosti volontiranja kod nas.

Ključno je mlade ljude osnažiti i objasniti im da među nama postoje ljudi koji žive drugačije od njih, koji imaju velike potrebe, a da sutradan, kad mladi postanu radno ravnopravni članovi društva i na mjestima na kojima se odlučuje, prepoznaju te potrebe pogledavši oko sebe. Mislim da nam je to vodilja za budućnost, jer mi se čini da se svijet jako promijenio.

Premda su jedino mijene stalne, toliko smo ubrzali i šalje nam se poruka da su vrijednosti isključivo one materijalne, da smo putem nešto izgubili", konstatira Vekić. Ali, nikako ne misli da je sve izgubljeno.

Smatra da bi kao društvo, upravo kako bi doskočili stanju svijesti, trebali nužno raditi na optimizmu i dobrim primjerima, kako bi smanjili defetizam među stanovništvom koje je umorno od problema koje nalazimo na putu. Trebali bi, veli ona, iznaći snagu kroz već postignute rezultate te uvidjeti koliko smo učinili.

(snimila Jelena Milović)Dani otvorenih vrata - u posjeti Crvenom križu su i učenici pulskih osnovnih i srednjih škola (Snimila Jelena Milović)

Dobrovoljni darivatelji krvi

Postotak dobrovoljnih darivatelja krvi je u okviru plana, a u samom Crvenom križu podižu ga kako bi animirali mlade ljude - darivatelje.

"Jedna od akcija u sklopu ovog tjedna je i darivanje krivi u Studentskom kampusu, što je već tradicionalna aktivnost. Kroz nju svakako dobivamo nove mlade darivatelje. Imamo dosta veliku bazu darivatelja, ali su to ljudi koji idu prema 60-im godinama, a kad se pređe 55 godina mijenjaju se fiziološka stanja, pa se svaki put i ne može dati krv.

Jednostavno, priroda je takva. Poslije 65 godina života, bez obzira na formu, ne može se davati krv. Mladi ljudi nam se ipak javljaju, ali ih moramo animirati. To je naša buduća baza", zaključuje ravnateljica.

Pučka kuhinja i pomoć u hrani

Što se tiče socijalne slike grada i potreba koje se iskazuju, građani se u Crveni križ konstantno javljaju; osim onih koji već primaju neki vid pomoći, i oni novi, koji su se u potrebi našli pod novim okolnostima.

"Prošle smo godine imali odvojene korisnike u smislu ukrajinske krize, pa smo to regulirali na način da su kriteriji ujednačeni. Oni koji su se u međuvremenu zaposlili, nisu više korisnici. U Pučkoj kuhinji dnevno se trenutno priprema 95 obroka, a bez obzira što su neki korisnici u međuvremenu i preminuli, uvijek dolaze novi tako da mi ostajemo u tim brojkama.

Podijelimo kontinuirano 200-tinjak paketa obiteljskih mjesečno, a socijalna slika je otprilike ujednačena, premda mislim da će potreba biti sve više jer nam je ulazak u eurozonu donio poskupljenje 30 do 40 posto životnih troškova i ljudi si mnogo toga ne mogu priuštiti. Međutim, u Puli nitko ne mora biti gladan, jer smo kao GDCK Pula već četvrtu godinu registrirani kao korisnici e-primatelja donacija i nekoliko nas trgovačkih centara konstantno donira.

Primjerice, korisnici u Pučkoj kuhinji dobiju obrok, ali svakodnevno i dodatak kroz namirnice. Prošle smo godine 48 tona robe povukli iz trgovina, a jako puno toga je otišli kroz Prihvatilište za beskućnike, stambene zajednice, ali i na druga mjesta. Svaki, eventualni višak, ide na pravo mjesto", opisala je ona.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum