Modna dizajnerica sa sjedištem u Bujama

Ingrid Rojc progovara o novoj muškoj kolekciji i modnom svijetu: Danas je sve viđeno u modi, zato se ponavlja i vraća na prethodna razdoblja

| Autor: Ian Tataj
(Privatna arhiva)

(Privatna arhiva)


U svijetu modnog dizajna poznata kao Ingrid Rojc, Ingrid Rojc Lilek dizajnerica je sa sjedištem u Bujama. Diplomirala je 2004. godine na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu a po povratku u rodni kraj započinje poslovnu karijeru; sredinom 2015. godine otvara svoj obrt Ingrid Rojc Design.

Krojila haljinu za Miss Hrvatske

Godine 2016. izabrana je kao hrvatska dizajnerica za izradu haljine kojom se Miss Hrvatske 2016 predstavila svijetu u Washingtonu u kategoriji Top Mode. Njeni dizajni su karakteristični po kontrastu jarkih boja, koje voli mješati međusobno, prirodne tkanine i ljubav prema retro stilovima, posebno mješanje elemenata iz razdoblja 60-tih godina. Godine 2022., lansirala je na tržište i kupaće kostime, da bi se potom počela baviti i dizajnom modernih muških odjevnih predmeta. Netom je predstavila i svoju najnoviju kolekciju muške mode, a o tome i mnogim drugim gorućim pitanjima te izazovima dizajna u današnjici, razgovaramo s Ingrid.

Studij ste završili u Zagrebu, a ne u nekom od modnih središta. Je li to otežavajuća okolnost za probiti se?

- Apsolutno ne, smatram da mjesto studija kao i mjesto boravka ne mogu i ne smiju biti prepreka ka nečijem uspjehu. Upornost, rad, iskustvo, obrazovanje i postavljeni ciljevi redovito su garancija za dobar uspjeh. Osim toga velika većina naših uspiješnih hrvatskih dizajnera dolazi upravo sa Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu.

(Privatna arhiva)Ingridina haljina za Miss Hrvatske 2016. (Privatna arhiva)

Dizajnirali ste, među ostalim, haljinu Miss Hrvatske 2016. godine za Miss World. To bismo možda mogli nazvati nekim apeksom, ili ima nešto čime se više ponosite?

- Davno je to bilo, zasigurno jedno vrlo lijepo iskustvo i čast, ali daleko od toga da je to najveći ponos u mom dugogodišnjem radu. Naprosto smatram da ljudi imaju redovito krivu percepciju o uspiehu. Uspjeh u našem poslu vrlo često vežu uz poznate ličnosti, ali to niti je garancija za uspjeh, niti tome vodi. Zasigurno jedna lijepa vetrina i promocija, ali na tome ostaje. Jedan od mojih najvećih ponosa i uspjeha sigurno je ulazak u poduzetničke vode s proizvodnjom mojih kupaćih kostima. To mi je oduvijek bila želja, i svatko tko prolazi kroz taj dugi proces ostvarivanja zna koliko je to zapravo velik pothvat koji zahtijeva i veliku ekonomsku investiciju za rezultat za kojeg nisi siguran hočeš li ostvariti, a to jest prodaja. Tekstilna industrija je jedna od prvih koja je stradala i koju je masovna proizvodnja doslovno "pojela". Opstati na tržištu kao mali proizvođač sa cijelom proizvodnjom u Hrvatskoj i svim troškovima što to vodi sa sobom - to je veliki uspjeh.

Dizajn po namjeni za muške klijente

Vaša kolekcija kupaćih kostima, primjerice, djeluje kao neki "offshoot" šezdesetih. Što vas inspirira, kako kreirate, koji su vaši uzori - je li sve "iz glave"?

- Kupaći kostimi su nastali kao želja za stvaranje nečega što još nema na tržištu, iz tog razloga je i proizvod zaštićen. Željela sam spojiti ženstvenost, jednostavnost i multifunkcinalnost i to s velikim naglaskom na kvalitetu. Tako se primjerice taj kupaći može vezati na preko 30 načina, a osim kupačeg koristi se i kao odjevni predmet.

Donji dio kupaćeg se može podesiti/regulirati, pa može zadovoljiti i širu publiku, znači one koje vole regular i one koje vole brazilianu. Ideje dolaze isključivo iz glave.

Ingrid se ponosi svojim kupaćim kostimima (Foto: AAPhotography)Ingrid se ponosi svojim kupaćim kostimima (Foto: AAPhotography)

Istarska ste dizajnerica, u konačnici, hrvatska - vaši proizvodi su "made in Croatia". Je li vaše tržište lokalno, regionalno, ili svjetsko?

- Već dugi niz godina europsko, bilo je i nekoliko primjera gdje su moji modeli bili traženi i izvan kontinenta.

Predstavili ste nedavno kolekciju IR MEN’S II, dakle ulazite u svijet muške mode. Isto jedan od nedostataka, pogotovo među istarskim dizajnerima i dizajnericama. Je li vas ponukalo to što je nitko ne radi, nešto drugo, i kako ste zadovoljni rezultatima?

- Iskreno nisam mnogo ispitivala koliko je muška moda rasprostranjena među domaćim dizajnerima, ali znam da ima vrlo kvalitetnih. Kao što sam navela u samom opisu kolekcije, sve je nekako krenulo šalom, prvotno za člana jednog benda, uskoro nakon toga za prijatelja, pa prijatelja od prijatelja i korak po korak stvorio se krug mojih stalnih stranaka.

Ovo je moja druga po redu muška kolekcija. Prva kolekcija snimljena u Ljubljani bila je pretežito sportska, no ovu sam izradila uzimajući u obzir karakteristike mojih muških klijenata i priznajem da je bio pun pogodak, dva dana nakon snimanja kolekcija je rasprodana. Što se samih modela tiče, tu uvijek volim naglasiti da radim s vrlo kvalitetnim pamukom kojeg nabavljam u Milanu, a većina mojih stranaka mi je kroz vrijeme potvrdila izdrživost i otpornost te tkanine. Modeli su kao što inače to bude i za žensku odjeću, konstrukcijski zahtijevniji, rezani krojevi, s aplikacijama poput zakovica, Swarovskija, patenta, kilera i drugih. Od ostalih tkanina dodatno koristim kožu, brušenu kožu, mrežu i brokat, te uglavnom prevladavaju okrugli i V izrezi.

U ovoj smo kolekciji na jednom modelu po prvi puta zajedno uklopile nakit u sam odjevni predmet. Za nakit je zaslužna Sanja Kljajić iz Šibenika koja stoji iza brenda "Handmade Sanjak" i s kojom već dugi niz godina surađujem.

Ingrid Rojc - nova kolekcija IR Men II (Foto: Giordano Cellich i Roberto Bilic)Ingrid Rojc - nova kolekcija IR Men II (Foto: Giordano Cellich i Roberto Bilic)

U Istri, konkretno, naoko nedostaje dizajnera, modnih revija, no i trgovina u kojima se može kupiti dizajnerska odjeća izvan uobičajenih marki. Mislite li da je moguće postaviti istarske gradove u središte mode - kao što imamo, primjerice, središte koncertne sezone u Areni?

- Ne bih rekla da nema modnih revija, bilo ih je mnogo unatrag par godina. Razdoblje pandemije je sve to malo smirilo, a s time mislim i dovelo ljude da se malo redimenzioniraju ili okrenu ka drugom načinu promoviranja. Istarska moda mislim da je itekako prisutna i da se nosi i izvan naših granica. Istra je razvijena regija i dizajn nije prisutan samo u modi, već sve više u arhitekturi, dizajnu unutarnjih prostora, dizajnu proizvoda i drugo. Osim toga mi smo i vrlo posjećena regija, stoga ne vidim prepreku tome. Imamo i mnoge "Concept Store" u kojima su prisutni odjevni predmeti istarskih dizajnera, ali i kod samih dizajnera se odjeća može kupiti, primjerice i kod mene.

Mlada ste dizajnerica, no već neko vrijeme "na sceni". Kako vidite razvoj mode otkad ste u tome?

- Hvala vam za "mlada", ali baš toliko i nisam... Ne znam koliko bi tu mogla pričati o razvoju mode, jer više ne postoje ni periodi mode koji su označeni sa specifičnim modelima kao što je nekad to bilo. Danas se sve nosi i modu uglavnom diktira ulica (urbane i streetlook kombinacije). Dok što se razvoja mode tiče u smislu napretka, s mojeg stajališta smatram da je danas dobro to što ima prostora za svih. Naravno za ono što vrijedi i ono što ne, ali to nije nužno loše. U konačnici svatko ima pravo birati za vlastiti novac što može i želi kupiti, tako da se sve više vide outfiti koji uključuju primjerice vrlo poznati svijetski brend zajedno sa krpicom iz masovne proizvodnje i to sve zajedno savršeno stoji.

Mnogi doživljavaju da su zlatne godine i vrhunac na tehnološkoj, umjetničkoj, kulturnoj, i ujedno modnoj sceni bile rane dvijetisućite. Što mislite o tome?

- Pa moglo bi se reći da i je, kasne 90.-e i rane dvijetisućite, doba top-modela, nezaboravnih "iconic" haljina i revija koje su mene kao djevojku ostavljale bez daha. U naše doba je gotovo skoro sve viđeno i teško je isticati se. Zato često viđamo i mnogo ponavljanja i vraćanja na neka prethodna razdoblja.

Što je to uspješni dizajner u Hrvatskoj

Planirate li napraviti koju reviju u skorašnje vrijeme; dolazite li u Pulu ili koji veći istarski grad - planirate li možda otvoriti koji boutique?

- Revije sam u zadnje vrijeme malo zapostavila i odbijala, zato što sam se više fokusirala na moje želje, i to nije uključivalo ženske kampanje u zadnje dvije godine, ali planiram ponovno. Imam u vidu dva eventa, ali se za to moram pripremiti.

O boutiqueu ne razmišljam, jer se muška i ženska odjeća već može kod mene kupiti, kao i naručiti po mjeri. Trenutno sam više fokusirana na postavljanje mog proizvoda, primarno kupaćih kostima, na strano tržište i to je već u tijeku i za nadolazeću sezonu.

Smatrate li se, u konačnici, uspješnom modnom dizajnericom; što biste htjeli postići?

- Za nekoga možda mnogo uspješna, za nekoga možda malo, za mene u skladu sa mojim postavljenim ciljevima. Živjeti od umjetničkog posla je već veliki uspjeh, biti tražen i na vanjskom tržištu još veći. Trenutno je u tijeku potpisivanje sa vrlo poznatom svjetskom destinacijom gdje će moji kupaći biti prisutni u pet luksuznih hotela, stoga mogu reći da je odgovor na pitanje za mene - da.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini